العنوان
الممارسات أثر استخدام استراتيجية التعلم النقال M-Learning على التحصيل المعرفي لدى طلاب ماجستير التربية في التربية البدنية واتجاهاتهم نحوها.
Abstract
Abstract: The study aimed to find out Effect Use a strategy Mobile learning in cognitive achievement, And the On the attitude towards it among students of the Master of Education in Physical Education at Al-Baha University, To achieve the objectives of the study, the researcher used One group experimental design with pre-post measurement, where the study sample consisted of (14) a student of the Master of Education in education physical education at Al-Baha University, The researcher relied on an achievement test that was prepared in the selected study units Advanced Studies in Sports Psychology (Sports Anxiety, Sports Aggression, Sports Confidence)And a measure of attitudes towards the use of mobile learning in education. The validity, reliability and validity have been verified The study tools for application. The study concluded that there are statistically significant differences at the level of significance (0.05) between the pre and posttests in favor of the post test.in the academic achievement test, with an effect size of (3.45), and between the two tsetse and post in Mambas directions in favor of the test remote, with an effect size of (2.90), so the size effect of using mobile learning strategy achievement education and trends towards it very big.
الملخص
هدفت الدراسة إلى معرفة أثر استخدام استراتيجية التعلم النقال في التحصيل المعرفي، وعلى الاتجاه نحوها لدى طلاب ماجستير التربية في التربية البدنية بجامعة الباحة، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدم الباحث التصميم التجريبي لمجموعة واحدة مع قياس قبلي_ بعدي، حيث تكونت عينة الدراسة من (14) طالباً من طلاب ماجستير التربية في التربية البدنية بجامعة الباحة، تم اعتماد الباحث على اختبار تحصيلي تم إعداده في الوحدات الدراسية المختارة من مادة دراسات متقدمة في علم النفس الرياضي (القلق في المجال الرياضي، العدوان في المجال الرياضي، الثقة الرياضية)، ومقياس الاتجاهات نحو استخدام التعلم النقال في التعليم.وقد تم التحقق من صدق وثبات وصلاحية أداتي الدراسة للتطبيق. وتوصلت الدراسة إلى: وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى دلالة (0.05) بين الاختبارين القبلي والبعدي لصالح الاختبار البعدي في اختبار التحصيل الدراسي، وبحجم تأثير بلغ (3.45)، وبين الاختبارين القبلي والبعدي في مقباس الاتجاهات لصالح الاختبار البعدي، وبحجم تأثير بلغ (2.90)، وبذلك يكون حجم تأثير استخدام استراتيجية التعلم النقال على التحصيل الدراسي والاتجاهات نحوها كبير جداً.
Recommended Citation
Al-Zahrani, Abdalrahman Musaed Eidan
(2023)
"The Effect of Using the M-Learning Strategy on the Cognitive Achievement of Physical Education Master's Students of and their Attitudes Towards it,"
University of Bisha Journal for Educational Sciences: Vol. 6:
Iss.
1, Article 9.
Available at:
https://ubjes.ub.edu.sa/home/vol6/iss1/9

